Az ország legjobb autópályás étterme pont a Balaton felé van

Budapestről a Balatonra tartva, vagy épp visszafelé mindenki elment már az Albapark mellett, és nagyon sokan meg is álltak az étteremnél, mert ez az egyetlen szóba jöhető hely a két végpont között, ahol érdemes eltölteni egy órát. A pihenőnek több oka is lehet:

1. hazafelé mész a Balatonról, tök üres a hűtő, enni kéne valamit, de drága étterembe nem akarsz beülni, ahogy gyorsétterembe se, de szívesen ennél valami normális kaját egy gyorséttermi menü áráért
  2. bedugul az autópálya, éhes vagy és nem akarod megenni az útitársaidat
  3. az utazás pszichológiája: tök mindegy, mekkora a távolság, de a kirándulás felénél az ember alkatilag pihenőt akar tartani. Egy olaszországi útnál 500 kilométer után, egy balatoninál 60 környékén. Az Albapark kábé ennyire van Budapesttől

Én a fahéjas csigájuk miatt ugrok be mindig, akármikor erre járok, az valami zseniális, már minden barátomat és a fél családot elcipeltem az étterembe, hogy kóstolják meg, lássák be!

A hely egyébként hivatalosan is jó: tavaly és három éve is az Albaparkot választották a legszínvonalasabb autópálya melletti étteremnek Magyarországon, és a tulajdonos Szakály Attila szerint ennek az az oka, hogy egyszerre építenek a hagyományra és a modern technológiákra. Ennek része, hogy a fahéjas csigát ugyanaz a nagymama készíti, aki megalkotta az eredeti receptet, és akit a sok elfogyasztott csiga után olyan volt élőben látni, mint a hegyeket teremtő anyatermészetet, vagy az ősrobbanás előtti szingularitást. Nem győztem hálálkodni neki a szuper süteményért, amiből, figyeljetek, CSÖPÖG a fahéj, a cukor, ami egymagában elég ahhoz, hogy fedezze egy napi kalóriaszükségleteteket, ami kineveti az összes modern táplálkozási trendet, éppen ezért fantasztikusan jó.

De odafigyelnek arra is, hogy az épület környezetbarát legyen és a lehető legkevesebb energiát használják el, miközben az alapanyagok frissek és felszolgálás előtt nem sokkal készülnek el a konyhán. Szakály elmesélte azt is, hogy nehéz ebben a kategóriában megtalálni a jó arányokat: arra nézve már vannak pontos iránymutatások, hogy miként üzemeltess egy fine dining éttermet, de be kell látni, hogy az étkezéseink 95 százaléka nem ilyen helyeken zajlik: még aki megteheti, sem fizet minden vacsorára 20 ezer forintot, és egy idő után unalmasak is lennének a tökéletes fogások. A legtöbbször egyszerűbb éttermekbe megyünk, erre a kategóriára viszont nem figyelnek oda a magyar gasztronómia nagyjai, így a helyeknek maguknak kell kikísérletezni, hogy miként tudnak egyszerre jók és megfizethetők is maradni, ami nehéz meló, de az Albaparkban igyekeznek megoldani a problémát.

A balatoni éttermek többségénél jóval olcsóbban adnak olyan fogásokat, amiket a legtöbb út menti csárdában nem kapnál meg, vagy csak sokkal aszottabb, elhasználtabb verzióban. A skála széles, kezdve az egészen jó sült csirkétől:

A kimondottan friss, ütős grillezett zöldségeken át:

A ropogós bundájú, belül puha, magyar étkezésből kihagyhatatlan rántott húsig:

És bónuszként ott van a konfitált libacomb, ami viszont olyan minőség, hogy abba nagyon sok hazai helynek beletörne a bicskája: omlós, szaftos, és persze érzed, hogy nem frissen készült, hiszen egy önkiszolgáló étteremben ez megoldhatatlan lenne, mégis sokkal finomabb, mint amit nagyon sok étteremben kiraknak eléd frissensültként:

Szóval ha Budapest és a Balaton közt félúton megéheznél, ennél valami jót normális áron, esetleg csak eltömítenéd magad az ország legdurvább fahéjas csigájával, akkor nyugodtan állj meg az Albaparknál, nem fogod megbánni. Ide kattintva tudjátok megnézni a pontos címet.

Disclaimer: az Albapark az I love Balaton partnere.

És ha nyárra is terveznél egy igazán jó programot, jelentkezz az I love Balaton Öbölátúszásra, július 19-re, most még kedvezményes áron!

Az ország legjobb autópályás étterme pont a Balaton felé van Tovább
Címkék:étterem gasztró

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

room_101 2015.05.29. 09:07:21

Ugye tudnak erről a posztról, és nem lesz üres a pult hétvégén a nagyobb forgalom miatt?

megvagyhadnagy 2015.05.29. 10:34:12

Osztrák Landzeit. (Direkt nem írok mást mert ez osztrák tulajdonú.) Szerintem Európában az osztrák autópályák melletti "étkezdék" az egyik legjobbak. Óriási választék, mindig friss áru. Persze jó drágáért :)

Kyria 2015.05.29. 10:57:12

Bár nem Magyarország, de én a Wörthi-tónál szeretek a legjobban megállni. Sajnos nem jut eszembe az autós étterem neve:(, de mikor pár évvel ezelőtt egy hosszú útról jöttünk hazafelé és már bizony kopogott a szemünk, ott álltunk meg. Rögvest bele is szerettünk, aztán mikor következő évben egy másik körútra indultunk, az volt az első ami eldőlt, hogy ott mindenképpen meg kell álljunk. Csodás nagy terasza van, amiről fantasztikus a kilátás a tóra és az étteremtől jobbra egy hotel van (hátha valaki ismeri és tudja a hely nevét).

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.05.29. 11:07:16

azért nekem már sikerült az Albaparkban félig átsült csirkecombot kapnom. aztán korrigálták. összességében azt mondanám, hogy jó átlag menza színvonalú a hely. (ha tudja még valaki, mi az a menza...)

élhetetlen 2015.05.29. 11:59:54

Nem tudom. Én az elődjébe jártam, mit jártam, ha kollégák mentek Kenesére, rendeltem is, hogy hazafele mit, hány adagot hozzanak. Olcsó volt és jó. Neked fahéjas csiga, nekem a még langyos Rákóczi túrós volt az igazi. Aztán volt egy váltás, bementünk, de azóta nem. Lehet, hogy bejáródtak, most majd újra megnézem. Az étlap. A csülökpörkölt rendben van (ilyeneket szoktam hozatni is), de, hogy egy galuskán mi kerül 550-be, azt nem értem.

Uff én szóltam 2015.05.29. 12:56:07

@élhetetlen: "egy galuskán mi kerül 550-be, azt nem értem"

Hát persze, hogy az, hogy a vendég jellemzően hajlamos a fő tétel árát figyelembe venni a döntésekor, a köretet pedig sokadrangúnak tartja, amikor dönt. Szóval nem a komplett egység árát vesszük figyelembe, így az a látszat alakul ki az átlagpolgárban, hogy "olcsó". Amikor már fizetett és és összességében már mégsem tartja olcsónak, akkor belép a védekező mechanzmus, meg akarja védeni utólag a döntését.

Erre mondaná Kohn bácsi, hazaérkezve 30 év után a pályaudvari restiben: ügyes !

Malloy 2015.05.29. 13:39:39

Márton nap körül jártam ott és a libacomb olyan nyers és tollas!!! (tokos vagy minek nevezik) volt hogy borzasztó.

Azt gondoltam hogy ez biztos egyedi eset lehet de láttam amit idelle írt, és én is alá tudom támasztani ugyanezt.
A 'séfnek' bár inkább nevezzük egy egyszerű szakácsnak erősen szégyenkeznie kellene amiatt hogy mit adott ki a keze közül és inkább vissza kéne adnia a papírt.

Ezúton is üdvözlöm.

user friendly 2015.05.29. 13:49:08

régen Fehérvár Bisztrónak hívták és a másik épületben volt. Akkor tényleg olcsó volt és jó. Én az átköltözés után jártam ott valamivel és akkor már közel dupla annyiba került minden és nem is ízlett annyira. Lehet, hogy még így is olcsóbb az autópálya menti helyeknél, de nekem ennyit már nem ér. Régen mindig megálltunk ott, ha arra jártunk, ma már eszünkbe sem jut.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.30. 01:49:15

Aki 60 km után meg akar állni zabálni, az egy kretén. Bocsánat.

Cifra Palota 2015.05.30. 08:28:23

Egy mondat is elég. A legjobb étterem az M7 autópályán!!!!! Nem drága mint a Marche!!!!!!!! Amikor dolgom van és az M7-en kell utaznom vagy a reggelimet vagy visszafelé az ebédem itt fogyasztom,

SŐT.

Van amikor itt veszem meg a család kajáját, mert nem tudtunk főzni.

HAJRÁ ALBA ÉS KÖSZÖNJÜK!

Péter

Pal Temesvari 2015.06.04. 17:32:46

Nna, ez a cikk aranyat ér!
A szombat-vasárnapokat a civilizáción kívül szoktuk tölteni.
Szombaton már nincs időnk vásárolni, de minden vasárnap reggel megállunk a fehérvári Auchannál, hogy vegyünk valami kaját napközbenre - és minden alkalommal ott kapunk ideggörcsöt, hogy elfelejtettük, hogy ezek a degeneráltak bezáratták őket vasárnapra...
Ezzel az infóval legalább a reggeli megoldottnak látszik, aztán hétfőn már akár kenyeret is ehetünk...