Aki jövőre gyorsan hajt az M7-esen, azt elkapják

Aki jövőre gyorsan hajt az M7-esen, azt elkapják

2012-2013. legnagyobb slágere az M7-esen még a kitereléses ellenőrzés volt: akadt, amikor egyetlen nap alatt négyezer autót vizsgáltak meg a rendőrök, aminek persze nem annyira örültek az utazók, hiszen egy-egy ilyen akció masszív dugókat okozott az autópályán

Két éve például 9982 autós igazoltattak ezzel a módszerrel, ami négy és fél méteres átlagos autóhosszal, egy méteres átlagos autótávolsággal és két autópályasávval számolva egy 27,5 kilométeres tömött dugót jelent, körülbelül mintha Siófoktól Balatonszemesig állna az autópálya. Szerencsére nem egyetlen időpillanatban, még csak nem is egyetlen hónapban történtek az ellenőrzések, így nem alakult ki ekkora torlódás.

Az elterelések során egyébként több mint egymillió forintnyi bírságot szabtak ki a hatóságok, volt, akit hiányzó matrica miatt vettek elő, volt, akit ittas vezetés és akit gyorshajtás miatt, mást azért, mert nem tartotta be a kötelező pihenési időt (ez főleg a kamionosokat és a buszvezetőket érinti), egy bolgár fickónak meg azért akadt izgulni valója, mert a megengedett kilenc személy helyet tízet utaztatott a kisbuszában.

Idén aztán már stratégiát váltottak a rendőrök: mivel folyamatosak voltak az útépítések az M7-esen, ahelyett, hogy maguk idézték volna elő a dugót, odamentek egyhez és ott vizsgálták át az autókat. Az ellenőrzések során arra is keresték a választ, hogy mi lehet a leggyakoribb oka a baleseteknek, és a tapasztalatok szerint a fáradtság és a kialvatlanság jelenti a legnagyobb kockázatot.

4588292_0f6ee52d7927b390a85a657b79025365_wm.jpg

A legtöbb járművet egyénileg, félreállítással ellenőrizték, elsősorban a nagy kockázatot jelentő rakományok elhelyezését és a megengedett összsúlyt vizsgálták. Ezzel akarták megelőzi az olyan eseteket, mint amikor egy külföldi járműnél a túl nagy terhelés elnyírta a jobb hátsó kerékcsavarokat, így az autó és vontatmánya megpördült, majd a tetejére fordult, lezárva ezzel a teljes autópályát. A szezon elején egyébként viszonylag sok jogsértő járművet találtak, a végére csökkent ezeknek a száma.

A módszerek változása tehát látványos volt idén, de még drasztikusabb lesz jövőre: a KKEP-program keretében 160 mobil és 365 fix traffipaxot vásárolnak, ezek már ősszel megkezdik a működést és simán alkalmasak lesznek arra, hogy az egész országban folyamatosan mérjenek. Nyáron nyilván kiemelt figyelmet kap az M7-es autópálya, szóval aki eddig úgy számolt, hogy Budapest-Siófok negyven perc, az most jobb, ha gyorsan újraszámolja a képletet. Valószínűleg minden gyorshajtást büntetni fognak, de a nagy felbontású kamerák más szabálysértést is képesek dokumentálni, például a szabálytalan sávváltást, a leállósáv vagy buszsáv jogszerűtlen használatát, a tiloson áthajtást, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megszegését, a biztonsági öv használatának elmulasztását.

Aki jövőre gyorsan hajt az M7-esen, azt elkapják Tovább
Címkék:rendőrség m7 Balaton

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr576805433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.11. 05:10:49

Hogy rohadnának meg az ilyen kitereléses dugóokozással, szemét népség.Szerencsére még nem kerültem bele ilyenbe, de lehet hogy elküldeném őket a halál férfi-ivarszervébe...Aztán meg mehetnék a böribe ((C)Zalatnay művésznő...)Mondjuk ott legalább hűvös van, állítólag...
Egy csomó csóri embernek a kehes, öreg autójában nincsen klíma, erre a 40 fokban jól mexívatják őket több órára.ezeket a tetű sünöket kéne beültetni egy ilyen autóba egy fél napra, de téli ruházatba... :-((
süti beállítások módosítása