Új a Balatonon: Neked Főztem Gasztrokocsma

Egy év sem telt azóta, hogy a Neked Főztem is beszállt a strandkaja újrafogalmazóinak sorába, és valami olyat tett le az asztalra, ami az egész Balatont meglepte. Ez az igényes, bőséges strandétel, ha úgy tetszik, beach food, sok helyi alapanyagból, ami szuper alternatívát jelent a fagyasztott hamburger húspogácsák és hekkek helyett. De ezt már tudjátok. Amellett, hogy Alsóörsön is megnyílt a második Neked Főztem, ugyanezzel a koncepcióval, most még tovább emelik az amúgy is magas lécet.

A Neked Főztem Gasztrokocsmát Zánka másik végén, a Tapolca felé vezető úton, a Gyógynövényvölgy mellett találod. Valószínűleg akkor is lennének vendégei, ha középszerű lenne a hely, ugyanis már a kilátás elképesztő. De nem ez a helyzet.

Házi szörpökkel, kézműves sörökkel lehet hidratálni, a fröccsbe a szóda dizájnos szódásüvegekből érkezik. Az étlapon két leves, egy kecskesajtos saláta, egy vega fogás van, a többi ételben a csirkemell, a harcsa, az oldalas, a marhapofa és a rib-eye steak a főszereplő, és persze van desszert is - ez már nem büfékaja, hanem inkább étterem. A menü nincs kőbe vésve, ahogy ez lenni szokott a helyi alapanyagokból dolgozó éttermeknél, valószínűleg legalább részben mást kínálnak majd, ha erre jársz. És akkor megmutatjuk, mit ettünk a hétvégén. Pl. ezt.

Málnás paradicsomleves: soha nem jutott volna eszünkbe ezt a két dolgot összehozni, de az eredmény nagyon érdekes és finom. A tárkony és a bazsalikom csavar egyet az egészen.

Az Én Húslevesem: ez a leves oldalasból készül, és már ez felér egy főfogással. Kapott egy kis ramenszerű beütést a shiitake gombával és az ízesítéssel. A tesztelésben segítséget nyújtó ismerős szerint túl erős lett, de aki szereti a fűszeresebb, keleties ízeket, mint mi, annak nagyon be fog jönni.

Mázas oldalas fűszeres parázsburgonyával: itt már egyértelmű, amit eddig is sejtettünk. Minden fogás egy nagyon is átgondolt kompozíció, ahol az összes összetevő harmonizál a többivel. Nincs két ugyanolyan falat, attól függően, hogy a paradicsomos ízvilágú szósz, vagy a büntetős, friss hagyma dominál éppen. Ráadásul nemcsak sok, hanem jól is néz ki.

Harcsafilé, vadgomba pörkölt, túrós csusza: jó kezdet, ha valaki elhatározza, hogy végre az édesvízi halakkal is megismerkedik. Tömény kaja, nem szétfőzött tésztával.

Ezek után nem bírtunk desszertet kérni, bocs. De megmutatjuk a mini fűszerkertet:

Mindeközben a strandon, a másik Neked Főztemnél helyi borászok, tudatos fogyasztók és mázlista strandolók csatlakoztak a Balaton Napja programjához, ami szerint körbekoccintották a Balatont az idén debütáló új régióborral, a BalatonBorral. Idén egyébként már 15 település vett részt a rendezvénysorozaton, volt tóba futás, gasztropiknik, fröccskoktél-verseny, retro fürdőruha-bemutató, strandparti. Ez a drónfotó a balatongyöröki strandon készült, Szeiler Gábor alkotása:

Visszatérve a Neked Főztem Gasztrokocsmára: reggel 8-tól jöhetsz reggelizni, és éjfélig nyitva tartanak.

Videó a helyről és még néhány másikról a környéken:

Neked Főztem Gasztrokocsma

Zánka, Fő u. 7.

Új a Balatonon: Neked Főztem Gasztrokocsma Tovább
Címkék:bor étterem hal gasztronómia gasztró oldalas Balaton Zánka Neked főztem balaton napja Neked Főztem Gasztrokocsma strandétel

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter Grob 2017.03.15. 18:16:16

Ez volt a 3. pofon amibe zsinórban beleszaladtunk, úgy, hogy előtte kb 15 alkalommal ettünk már itt, tehát NEM a 2800 Ft/ "fine dining"hamburgert tartom problémásnak, hanem a koszos asztalt, sós hamburgert, olajban tocsogó krumplit, ízetlen lencsefasírtot, pocsolyaízű halat + bónusz: koszos WC-t és ráadásként mindezt 12 460 Ft-os áron. Ugyanis ennyibe került a mai napon a 4 db ehetetlenség határát súroló főétel + 2db víz + 2db szörp - egy VOLT törzsvendég!