A legjobb balatoni étterem nyomában: Miakő

Arról már írtunk, hogy Köveskál már megkerülhetetlen úti cél, ha az északi parton nyaralsz. Egy egész hétvégét eltölthetsz itt anélkül, hogy unatkoznál, vagy kétszer ugyanott kellene kajálnod.

A Miakő próbaüzeme tavalyelőtt, nyár végén indult el. A tulajdonos, Trombitás Tamás Munkácsy-díjas képzőművész a nyolcvanas évek közepén költözött a Káli-medencébe, és nemsokára már saját bort készített. Az éttermet is a bor hozta, mindig főznie kellett valamit a borkóstolásra érkező vendégeknek. Az irány a vidéki, egyszerű, de minőségi konyha, érthető, házias ételekkel.

Az esti csúcs előtt érkezünk a Miakőbe, és rajtunk és a személyzeten kívül csak egy nem túl szociális macska van az étteremben. (Ez csak az első fél órában van így, amikor végzünk, már tele a hely.) A Miakőnek hatalmas, hangulatos kertje van, nagy napernyőkkel, és olyan kilátással a falu kevésbé ismert részére, hogy ide akarsz költözni. Legalábbis nyárra. A kert hátsó részében található lugasos asztalokhoz érthetetlen okokból nem ülhetünk, pedig az lenne az igazi fíling, kőfallal meg nyugalommal.

A kaja viszont elképesztően finom. Sült céklás, érlelt juhtúrós, kakukkfüves salátával kezdünk (na jó, valójában egy rozéval). Nagyon eltalálták, komolyan kedvet kapunk ahhoz, hogy végigegyük az étlapot. Ami persze lehetetlen, előétel, három leves és kb. 15 főétel van a kínálatban, plusz néhány desszert.

A "Bőrén sült fogas zöldborsómártással és burgonyapürével" gyönyörű, valóságos kompozíció, amiben egyedül a pak choi, vagyis kínai bordáskel (az a magas levélszerű dolog) mutat furcsán. Az ízekkel viszont nincs baj, a hal tökéletesre pirult és omlós.

A sült kecskesajt is rendben van, de ha már kecskesajt, egy kicsit lehetne markánsabb az íze, olyan, ami után átgondolja az ember, megy-e még aznap társaságba.

A desszertek nagyon laktatóak, átlagos étvággyal három fogást szinte lehetetlen végigenni. A meggyes rétes és a barackos palacsinta büntetnek. Én néhány kilóval nehezebb vagyok a tesztelés óta.

Ami egy kicsit még javíthatná az élményt, az a kiszolgálás. Amikor ott jártunk, a tulajdonosok nem voltak ott, és kedves, de kissé bizonytalan, fiatal felszolgálók hozták ki a fogásokat. Tudjuk, hogy nem a Miakő hibája ez, és nem ez az egyetlen hely, amelyik ezzel a problémával küzd, hiszen alig lehet pincért találni a Balatonon. De akkor is.

A Miakőbe egyébként nemcsak az ételek miatt érdemes bemenni, kóstolhatsz és és vehetsz borokat a Káli-medencéből. És ami nagyon fontos: egész évben nyitva tartanak, mert Trombitás Tamás saját bevallása szerint "elég makacs" ahhoz, hogy télen is kinyisson, minden nap.

Miakő Borház és Étterem
Köveskál, Fő u. 25.
0687468277
Nyitva: H-P 12-21h, Szo-V 10-21h

A legjobb balatoni étterem nyomában: Miakő Tovább
Címkék:balaton étterem nyaralás hal gasztronómia gasztró Balaton Köveskál Káli-medence Trombitás Tamás Miakő

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulaci67 2015.08.11. 08:20:43

A képek nagyon szépek az ételekről! De a valóság közel sem ilyen csodálatos. Három hete voltunk az étteremben ebédelni. Nagyjából "negyedház" sem volt, mégis a pincérekre kb 20-30 percet vártunk, azután a rendelés kb 1 óra múlva érkezett erősen hiányosan! Szűzérmét kértünk kék-sajt mártással, ebből a mártás nem került fel a tányérra, reklamációt követően kb. 15 perc múlva érkezett meg. Soha többet nem megyünk oda!

kovlaszim 2015.08.11. 15:15:58

Egy hete ketten tértünk be ebédelni 12 órakor. Az ételekkel nem volt gondunk, talán annyi, hogy a szűzérméhez nem jött az étlapon ígért sült alma, helyette szilva volt. Én grillezett kecskesajtot kértem, a sajt valóban nem volt túl karakteres, de az egész finom volt, jó salátával és jó dresszinggel, a rendeléstől 20 percre meg is érkezett. Vártam kicsit, hogy jön a párom étele is, aztán hozzáfogtam (a felszolgáló egy szót nem mondott, csak letette elém a tányért és eltűnt). Rég megettem, mikor a megjött (figyelmeztetés után) a szűzérme, a két fogás kb. 30 perc különbséggel került az asztalra, előbb a párom nézte, hogy eszem, aztán én azt, ahogy ő. Így még nem jártunk étteremben. Rajtunk kívül kb. 8 vendég volt. Csak azt tudom elképzelni, hogy a konyha úgy gondolta, egy személy rendelte a sajtot előételnek, a szűzérmét főételnek, de a kettő közötti időkülönbség még így is sok lenne. A limonádé és a házi szörp erős közepes. Másnap a teltházas (!) Kővirágban kifogástalan fogas és egy picit túlsütött kacsamell (persze ez ízlés dolga) volt a rendelés után 15 perccel az asztalon, alig végeztünk az üdvözlőfalatnak kihozott házi kenyérrel és olívaolaj-balzsamecet mártogatóssal.

Gabriella Éri 2015.08.19. 20:54:13

Ma éppen ebbe a legjobb balatoni étterembe próbáltunk betérni. Már jártunk ott, igaz csak kettesben, a kaja kifogástalan volt, igaz, kicsit sokat kellett várni rá. Sebaj. Ma a Káli-medencében kirándultunk gyerekekkel, és gondoltuk, beugrunk ebédelni. Kicsit bizonytalan voltam, mert nem foglaltunk előre asztalt, de látván, hogy csak 5 asztalnál ülnek, megnyugodtam. Határozott léptekkel bementem, és elmondtam a tulajnak, hogy négyen vagyunk, és ebédelni szeretnénk. Az úr erre azt válaszolta, rendben, kivéve, ha ez a kislány itt velünk van, és rámutatott a három és fél évesemre. Megkérdeztem, hogy ez miért problémás. Azt felelte, azért, mert szerinte ő nagyon türelmetlen lenne, és nem hiszi, hogy egy órán belül étel fog kerülni az asztalunkra. Még egyszer megjegyzem, 5 asztalnál ültek! Valahogy az az érzésem támadt, nem szívesen látnak ott kisgyerekes családokat.Rövidre is zártam a vitát, és távoztunk. Az majd egy másik történet lesz, hogy fél órával előtte hogyan jártunk a szintén köveskáli Kővirág étteremben. Emberek, mi a fene zajlik Köveskálon? Írnak egy-két cikket róluk, és máris csak azt engedik be az éttermekbe, akit akarnak? Szerintem a vendéglátás nem erről szól. Aki egyszer fent van, az nagyon könnyen lehet lent is. Részemről ennyi Köveskál... Kár, pedig a református templomban a Budapest Bár koncert felejthetetlen élmény volt.

olimpiam 2015.08.21. 13:03:32

Két dolgot látni kell, Gabriella Érinek is. Egyrészt a tulajdonos nagyon is tudhatja amit mondott: ha egy órát kell várni a kajára és a gyerek az gyerek akkor legalább őszinte volt. Másrészt vannak olyan lehetőségek ahol egy gyerek a felnőttel töltsön el étkezési időszakot meg vannak helyek ahol ez csak jó nagy kompromisszumokkal menne.
Nem vagyok biztos a dolgomban , ha bemegyek egy olyan étterembe ahol a gyerekek verik földet, motoroznak meg rohangálnak, miközben nyugalomban , felnőttként akarom eltölteni azt az időt amit erre szánok..

Attilajukkaja 2015.08.29. 00:36:37

Erdekes, a blog szerzojenek es a kommenteloknek is a ki- vagy felszolgalassal volt valamilyen gondja. Ezek utan eszembe sem jut beterni ebbe az etterembe! Koszonom a korrekt tajekoztattast.